Apple har presenterat iPhone 16 Pro och iPhone 16 och vi har uppdaterat så du kan välja dem som premie hos oss!
Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna vi får in från säljare och föräldrar. Klicka på frågan så får du svaret!
Hittar du inte svaret på det du undrar här är du varmt välkommen att kontakta Säljservice, så hjälper de dig!
Var skickar jag in min order på hemsidan?
Du hittar "Skicka in din order" på Min sida när du loggat in.
Var hittar jag mitt säljarnummer?
Säljarnumret hittar du här på kundlistan i säljmaterialet du fått hemskickat. Säljarnumret står i adressfältet strax ovanför namnet på personen som fått materialet hemskickat. Hittar du det inte eller har kvar kundlistan kan du maila Säljservice namn och hemadress så söker de fram säljarnumret åt dig.
Du kan prova att söka fram ditt säljarnummer här på hemsidan.
Måste jag anmäla mig innan jag börjar sälja?
Nej, du behöver inte anmäla dig, det är bara att börja sälja.
Kostar det mig någonting att bli jultidningsförsäljare?
Nej, det kostar ingenting att sälja jultidningar och vi på Jultidningsförlaget betalar fraktkostnaderna för jultidningarna när de skickas till dig.
Hur lång tid tar det innan jag får jultidningarna efter att jag skickat in min beställning?
Det beror på när du skickar in beställningen. Vi har som mål att du ska ha dina varor efter ca 12-14 dagar. Vi börjar leverera jultidningsbeställningarna i oktober.
När måste jag senast skicka in min order?
Senast tisdag den 19 november måste du skicka in din order.
Vad ska jag göra om mitt paket med varorna är skadat eller något saknas när jag hämtar det hos Postombudet?
Om något saknas (ej restorder) eller är skadat, gör du en så kallad reklamation till Jultidningsförlaget. Börja med att kontakta vår Säljservice så hjälper de dig. Skulle ditt paket vara skadat när du hämtar det från Postombudet ska Postombudet göra en anteckning om det. Ring sedan omgående till Jultidningsförlaget, du kan också maila oss. Ta gärna ett foto av den trasiga kartongen.
När får jag min premie?
Premier t.o.m. Grupp 5 ligger normalt i ditt jultidningspaket när det levereras. Om du valt premie ur en högre premiegrupp skickar vi din premie så snart vi fått din betalning registrerad. Tillsammans med postens leveranstid brukar det ta cirka 2 veckor innan du har din premie.
Vad gör jag om någon av mina kunder ångrar sig och inte vill ha artikeln de beställt?
Du kan skicka tillbaka det dina kunder inte vill ha men kontakta Säljservice först eftersom det kan påverka din förtjänst.
Varför behöver jag uppge säljarens personnummer när jag skickar in beställningen?
Vi samlar in personnummer för de barn som har sålt jultidningar och beloppen de har sålt för.
Vi behöver uppgifterna eftersom vi är skyldiga att rapportera in dem. Om ditt/dina barn säljer våra produkter och skickar in en beställning så kan deras förtjänst bli högst 21 000 kr. Är man två som delar lika på beställningen kan förtjänsten högst bli 10 500 kr per barn, är man tre som delar lika kan förtjänsten bli högst 7 000 kr per barn o.s.v. Har ditt/dina barn inte andra liknande inkomster kommer de därmed inte upp i belopp som gör att de behöver betala inkomstskatt eller deklarera eftersom gränsen för det är 24 237 kr.
Sammanfattningsvis: Barn som säljer Jultidningsförlagets produkter och ej har några andra liknande inkomster behöver med andra ord inte deklarera eller betala skatt, även om de når den allra högsta premienivån och maximala antalet poäng.